چرا در عمل خدا را پیاده نمیکنیم

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ تعداد نظرات : بدون نظر 822 ارسال توسط :
پ
پ

چرا در عمل خدا را پیاده نمیکنیم؟
(سَيَقُولُونَ لِلَّهِ قُلْ أَفَلَا تَتَّقُونَ ) ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﻔﺖ : ﺩﺭ ﺳﻴﻄﺮﻩ ﻣﺎﻟﻜﻴّﺖ ﺧﺪﺍﺳﺖ . ﺑﮕﻮ : ﺁﻳﺎ ﻧﻤﻰ ﭘﺮﻫﻴﺰﻳﺪ ؟
باید خداوند را در عمل پیاده کرد یعنی تمام اعمال ، حرف زدن ، نگاه کردن ، غذا خوردن ، راه رفتن و ….. بوی خدا بدهد و برای خدا باشد.
فقط گفتن خدا کفایت نمیکند .

معرفی کتاب شوق عشق؛ اثر استاد غفاری
در حدیث شریفی از نبی مکرم اسلام(ص) است که در ایام زندگی شما نفحات و فرصت هایی را خداوند متعال قرار داده است. آگاه باشید، خودتان را در معرض آن فرصت ها قرار دهید. یکی از این فرصت ها که همچون دیگر موقعیت های عمر به سرعت می آید و با شتاب می گذرد ماه مبارک رمضان است. این ماه شريف قطعا از اکمل مصادیق این فرصت ها و نفحات الهی است که اگر آن را درنیابیم و به بهترین وجه و بالاترين معرفت، توشه از آن نگیریم همانند ابری زودگذر، حسرت گونه از دست دوستدارانش می رود و دیر به دست می آید.

تا فرصت کار هست عاقل باید
کاری کند و بهره از آن برباید

واگر غیر از این بود جای تعجب داشت؛ چراکه معشوق کارش ناز کردن برای عاشق، دیر آمدن و زود رفتن است ولی محبوب حقیقی، خود را در این ماه از پرده ناز برون ساخته و عاشقانه به سوی دلباختگان خویش روی آورده است.
هزار دیده به روی تو ناظرند و تو خود
نظر به روی کسی بر نمی کنی از ناز

معشوقی که عمری در ناز به سر برده ، حال با روی خوش و با بوسه های مکرر به سمت عاشقان مجنون خویش روی آورده و آغوش خویش را به روی آن ها گشوده است. از این رو برای آنکه از زمره ی غافلان محسوب نگردیم با مطالعه ی … (ادامه مطلب کلیک کنید)
(سایت دیگر : معرفت نفس )

ثبت دیدگاه