?در واقع عمرسعدها و شمرهای درون را باید شناسایی کنیم و از بین ببریم؛ با اینها انسان نمیتواند به حضرت اباعبدالله علیهالسلام نزدیک بشود و نمیتواند زائر بشود.
? آنها که میگویند: یا اباعبدالله همان نظری که به حر کردی به ماهم بکن! این حرف کاملا غلط است؛ یعنی تهمت و اهانت به اباعبدالله علیهالسلام است. مرد حسابی او همان نگاه که به حر کرده است، به شمر و عمر سعد هم کرده است.
? چون ائمه اطهار علیهمالسلام حي هستند، کلامشان هم حی هست، نگاهشان هم حی است. اباعبدالله همان نگاه به حر را همین الان به من و شما هم میکند، اگر غیر این باشد شمر وعمرسعد میتوانند بگویند: چرا آن نگاه را به ما نکردی؟ آن نگاه را به ما هم میکردی، ما هم خوب میشدیم و دست از جنایت برمیداشتیم.
✅ آقا میفرماید والله من این نگاه را به همهی شما کردم، تو آن قدر لقمهی حرام درون شکمت بود که نگاه مرا ندیدی و إلا من پیش تو بودم، لقمهی حرام تو را زندانی کرد، مرا ندیدی؛ اگر میدیدی مثل حر حل میشد.
? این همان بحث است که گناه ما را زندانی کرده است و نمیتوانیم زائر اباعبدالله علیهالسلام باشیم.
? استاد غفاری، ظهور عشق،ص۲۲۴.
https://shahdeshgh.ir/product/zohooreshgh/
برای مطالعه بیشتر در مورد موانع زیارت و شهود حضرت اباعبدالله(ع) به کتاب ظهور عشق از آیت الله غفاری مراجعه نمایید.
برای آگاهی بیشتر از مطالب حضرت استاد غفاری سایت معرفت نفس را هم ببینید.
سلام ۰چرا در توضیح مسائل دینی ، فقط نقل قول هست و شرح لذت و ایجاد جذبه نمیشود ؟ و چرا درباره کیفیت نماز و حقایق نماز پرده باز نمیکنند در حدی که رقبت ایجاد شود